Dit kerstpakket gaat indruk maken op jouw personeel dit jaar

Iedereen die de taak heeft het kerstpakket uit te kiezen voor een team of voor het gehele personeelsbestand kan wel wat hulp gebruiken. Want hoe vind je een pakket dat iedereen blij maakt en motiveert? Het is moeilijk iets uit te kiezen wat voor elke medewerker nuttig is. Een flesje wijn of een cadeaubon zijn niet erg inspirerend, ook al heeft iedereen er wel wat aan. Je wilt een kerstpakket dat indruk maakt, dat motiveert en dat energie geeft om aan nieuwe jaar te beginnen. Lees hier verder over hoe zo’n pakket eruit moet zien.

Het kerstpakket spreekt waardering uit

Eén van de belangrijkste redenen waarom bedrijven kerstpakketten uitdelen is om te laten zien dat de inzet die het personeel getoond heeft het afgelopen jaar niet onopgemerkt is gebleven. Maar wist je dat je met een kerstpakket ook kunt laten zien wat je precies waardeert? Dat doe je door een thema te nemen en met dat thema te verwijzen naar een grote prestatie waar iedereen aan heeft bijgedragen. Een Amerikaans thema, bijvoorbeeld, als jullie vorig jaar een langdurige samenwerking met een grote klant uit de Verenigde staten zijn aangegaan. Of een thema op het gebied van duurzaamheid, als het jaar in het teken heeft gestaan van een milieuvriendelijke bedrijfsvoering.

Het is herkenbaar en voelt vertrouwd

Wat erg belangrijk is en wat erg vaak vergeten wordt is dat je moet laten zien van wie het kerstpakket afkomstig is. Uiteraard weet iedereen dat wel, maar het bedrijf is een tweede punt dat iedereen die het pakket ontvangt met elkaar verenigt. Door een pakket in je huiskleur te nemen en door je logo op de verpakking te laten drukken, laat je je medewerkers zien dat dit een pakket is dat echt alleen voor hen is bedoeld. Je vertelt ze direct ook van wie het afkomstig is en dus van wie de waardering afkomstig is. Dat schept een gevoel van herkenning, het kerstpakket voelt vertrouwd maar tegelijkertijd creëer je ook een gevoel van saamhorigheid onder de ontvangers.

Een product dat verwijst naar wat jullie doen

Het werk dat iedereen dagelijks levert is natuurlijk ook een overeenkomst die voor elke medewerker geldt. Want jullie werken allemaal richting hetzelfde doel: iets produceren, iets verkopen of een dienst verlenen, bijvoorbeeld. Iedereen begrijpt direct wat je bedoelt als je voor een product kiest dat verwijst naar het doel van het bedrijf. Een paar pantoffels bijvoorbeeld, als jullie vloeren isoleren of kaartjes voor een groot optreden, als jullie in een muziekzaak werken. Door te refereren naar deze overeenkomst en zo een boodschap aan het pakket mee te geven, wordt de inhoud van het kerstpakket minder belangrijk.

Het pakket is origineel

Een laatste kenmerk van een ideaal kerstgeschenk is dat deze origineel moet zijn. En een flesje wijn of een cadeaubon zijn dat niet. Zorg ervoor dat jouw kerstpakket aan de bovenstaande kenmerken voldoet en je hebt een origineel, uniek en relevant pakket te pakken waarmee je op al jouw medewerkers indruk zult maken.